Trening siłowy u dzieci i młodzieży - tak!

Aktualizacja: cze 16

W mojej codziennej pracy mam kontakt z dziećmi oraz młodzieżą, a moją misją jest słuchanie, tłumaczenie, pokazywanie, analizowanie, a przede wszystkim budowanie świadomości, jak wielkie znaczenie w życiu każdego człowieka odgrywa sport.


Czynności ruchowe, takie jak bieganie, rzucanie, skakanie czy dźwiganie, które stanowią podstawę aktywności fizycznej są coraz rzadziej praktykowane przez młodych ludzi. W większości przypadków spędzają każdą wolną chwilę w wirtualnym świecie. Czy mamy na to wpływ? Czy jesteśmy w stanie wygrać tę z pozoru nierówną walkę i spowodować, że konsola lub smartfon przegrają ze sportem i realnym wysiłkiem? Oczywiście, że tak, choć wymaga to odpowiedniej wiedzy i podejścia.


“Czy Twoje dziecko zapomniało o wysiłku fizycznym?”

Jako trener z wieloletnim doświadczeniem, posiadam wiele narzędzi, które mogą z łatwością wywołać zainteresowanie mojego podopiecznego, a także stać się dla niego inspiracją do działania.



Dobrym przykładem jest trening siłowy, czyli zdolność do pokonywania oporów zewnętrznych lub przeciwstawienia się im kosztem wysiłku mięśniowego. Ekspresję siły widzimy podczas najprostszych czynności takich jak skok czy zmiana kierunku biegu. Dzięki rozmowom na temat bezpiecznego i efektywnego trenowania, przeprowadzaniu optymalnej rozgrzewki, odpowiednio dobranym ćwiczeniom i wykonywaniu regularnych testów oceniających możliwości przejścia do kolejnych etapów, jesteśmy w stanie zachęcić i zmobilizować młodego człowieka. Ważne, żebyśmy pozwalali mu popełniać błędy, nie pospieszali go i uczyli prawidłowego posługiwania się aparatem ruchu.




Korzyści płynące z treningu siłowego są niebagatelne i szybko zauważalne. Zwiększona pewność siebie, pozytywny wpływ na rozwój cech motorycznych, takich jak siła, szybkość i wytrzymałość, zapobieganie otyłości, zmniejszenie szans na urazy, a także lepsza kompozycja ciała, osiągana dzięki zwiększeniu gęstości mineralnej kości, staną się z czasem ogromną motywacją do dalszych ćwiczeń.

Trening oporowy jest bezpieczny dla każdego pod warunkiem, że osoba która będzie go wprowadzała posiada wiedzę oraz kompetencje do tej formy ruchu. Zestaw ćwiczeń nie powinien być monotonny, dlatego modyfikujemy go tak, aby był dla dzieci i młodzież pozytywnym wyzwaniem. Obustronne zaangażowanie sprawia, że efekty są widoczne bardzo szybko, a satysfakcja w postaci uśmiechu dzieci i młodzieży bezcenna.

Zasady

Akceptujemy karty:

Kontakt

e-mail: akademia-ruchu@wp.pl

tel. (24) 267 83 18

AKADEMIA RUCHU ”Jachowicza”
ul. Jachowicza 19a, 09-400 Płock

AKADEMIA RUCHU ”Podolanka”
ul. Czwartaków 6, 09-410 Płock

© 2020 BY AKADEMIA RUCHU. PROUDLY CREATED WITH DEEM

  • Facebook
  • Instagram